Hei, hauska tutustua!
Olen Meri ja opiskelen sairaanhoitajaksi Oulun ammattikorkeakoulussa, Oulaisten terveysalan yksikössä. Aloitin opintoni tammikuussa 2013 ja valmistun keväällä 2015. Olen kirinyt opinnoissani, koska koin ripeän opiskelutahdin minulle sopivammaksi tavaksi oppia ja olen huomannut sen pitävän kohdallani paikkansa. Suuntauduin sisätautikirurgiseen hoitotyöhön, koska koen sen vaihtoehdon yleispäteväksi, joka mahdollistaa laajat työllisyysmahdollisuudet. Pidän myös kliinisten hoitotoimenpiteiden tekemisestä, koska koen olevani taitava käsistäni. Toinen vaihtoehtoni oli mielenterveystyö, jonka myös koen hyvin läheiseksi minulle, mutta mielestäni myös tarvitaan sisätautikirurgisia hoitajia, joilla on kyky kuunnella ihmistä ja olla herkkä ihmisen tunteille.
Olen valmistunut ylioppilaaksi keväällä 2012, jonka jälkeen lähdin Raumalle lähihoitajan opintoja suorittamaan. Totesin siellä, että "kyl Raum o ain Raum", mutta tämä tyttö haluaa kuitenkin tästä vielä edetä eteenpäin ja samana syksynä hain sairaanhoitajaksi, jonne pääsinkin kouluun. Tarkemmin koulutus- sekä työhistoriastani löydät CV:stä. Sieltä löytyy myös harjoittelupaikkani sekä vapaa-ajan toiminnastani.
Omaa taustafilosofiaani, opintojeni etenemistä ja omaa osaamistani sekä tulevaisuuden haaveitani kuvaan "Ammatillinen kasvu"-osiosta, joka etenee kronologisessa järjestyksessä. Opinnäytetyöni olen tehnyt nuorten mielenterveyteen liittyen ja siitä lisää tietoa löydät "Opinnäytetyö"-osiosta.
Sairaanhoitajaksi olen lähtenyt työn monipuolisuuden ja ihmisläheisen työkuvan vuoksi. Tällä alalla ei ole ikinä valmis vaan aina on lisää opittavaa. Opiskelu antaa hyvät valmiudet, mutta työ tekijäänsä opettaa. Ja siinä työssä ollaan ikuinen oppija. Olen aina ajatellut, että olisi hienoa tehdä jotain sellaista elämässä, jolla olisi merkitystä muille ihmisille. Monella muullakin ammatilla on merkitystä muiden elämään, mutta hoitoalalla voin nähdä työni tuloksen itse. Jokainen ihminen muistaa sen hoitajan, jolla on ollut jotain merkitystä hänen elämään. Minä haluan olla se hoitaja. Minusta on hienoa saada kulkea osa ihmisen elämää hänen rinnalla, kun kyse on jostain hänelle tärkeästä asiasta: omasta terveydestä.
Tervetuloa selaamaan portfoliotani!
Tervetuloa selaamaan portfoliotani!